"äntligen helg"

15:00
"tre eller åtta timmars sömn
man är ju trött ändå"

17:00
"några moln på himlen hit eller dit
det blåser ju ändå"

19:00
"två godisremmar hit eller dit
det är ju äckligt ändå"

21:00
"åtta kronor till bussen hit eller dit
man är ju fattig ändå"

23:00
"en flaska vin hit eller dit
man har ju tråkigt ändå"

01:00
"fyra telefonsamtal eller inget
du är ju inte här ändå"




äschdå, egentligen känner jag en lustig vilja att sitta uppe hela natten och prata med någon på msn om drömmar, roliga eller tråkiga lärare och kanske skivomgslag (min högsta dröm när jag var ungefär nio år, var att jobba med att få göra skivomslag). kanske har jag turen att någon annan bland mina msn-kontakter känner likadant. anledningen till att det inte kommer hända mer i verkligheten än så är att alla plötsligt verkar så himla upptagna ikväll. varför är inte jag det? varför är jag upptagen hela tiden när allt och alla andra vill ha några timmar av ens liv, men inte när alla andra är uppbokade som hårfrisörskor. lite beror det väl också på att jag är under 18, men vad skulle jag haft för kul på detektivbyrån på trägårn undrar jag? inte kul alls förmodligen. jag funderar faktiskt på att bjuda ut min mamma på café ikväll, hennes käresta är bortrest och hon har inget bättre för sig än att dammsuga. snart börjar han säkert titta på tv också, det känns lite som min plikt att rädda henne. för jag avskyr tv. jag visste bara förut att jag sagt så någon gång, men den esenaste veckan har jag tittat jättemycket på tv, och OJ så uselt det är.


Kommentarer
Postat av: Emil

Du kan alltid diskutera drömmar med mig. Jag kommer antagligen också mest sitta vid datorn ikväll. Fast först ska jag bjuda min mamma på kaffe (inte café, men nästan). Hennes käraste kanske får vara med, vem vet.

Ang. att tv är uselt, så har du givetvis lika rätt som rött. Men det är ganska lätt att undvika tv-tittande, så det är ju inte något jättestort problem.

2008-10-10 @ 20:15:24
Postat av: moi

Jag bjöd henne aldrig på café. Istället rök jag ihop med henne. Men vet du [email protected] får du ta och lägga till, så kan vi prata om roliga eller tråkiga lärare och det där.. om inte ikväll så säkerligen någon annan kväll. datorn sväljer ju så mycket av min tid har jag märkt

2008-10-10 @ 22:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback