dreams

Jag hatar drömmar. Inte de som folk har om sin framtid, men de man har på natten. Under sin R.E.M. så att säga. Nej inte det där bandet som precis släppt en ganska snygg men ointressant platta, utan Rapid Eye Movement som är ett tillstånd då man flimrar med ögonen samt drömmer och så vidare. Ja, ni har säkert hört någon på tv babbla om det eller läst om det i något spännande magasin ni prenumererar på, vad vet jag. Hur som helst har jag har nog aldrig drömt något som fått mig glad, eller ens likgiltig. Jag drömmer bara saker som får mig att bli förvirrad, ledsen eller rädd. På eftermiddagarna är jag trött och vill inget annat än att sova, på kvällen är jag lite pigg, men på natten blir jag trött igen och glad över att det faktiskt är meningen att jag ska krypa ner under mitt musse piggtäcke och titta på min skitsnygga times squareplansch tills jag somnar. Men ibland vågar jag inte. Jag vågar inte somna. Jag lägger mig och blundar hårt för att somna så fort som möjligt så jag inte hinner börja oroa mig för vad nästa dröm ska handla om, trots att det tar mig närmre drömmen. Ett evigt dilemma, för vaken kan man ju inte vara hur länge som helst. Inte jag i alla fall.

En del drömmar har med något pågående i mitt liv att göra, andra är bara helt slumpmässiga.

Nu undrar jag, finns det tips, rutiner man kan ägna sig åt innan läggdags?
Något man kanske kan tänka på när man ska sova?
Kanske ska man dricka något kinesiskt te?
Tvåla in sig i något som luktar ananas och honung för att bli harmonisk?
Kort sagt, vet någon som vet hur man tar bort jobbiga drömmar?

För det här driver mig till vansinne, och jag har trott att det ska ta slut flera gånger, men ICKE SA NIGEL. Ha-ha. Host.


För att knyta ihop säcken som det så vackert heter, och förklara varför jag har en rubrik på ett annat språk, tänkte jag tipsa om ett finfint album av det kalasiga bandet The Whitest Boy Alive, som heter just Dreams. Dessa besöker även Emmabodafestivalen i sommar, men dit ska ju alla tydligen ändå numera så det är väl inget  jag behöver tipsa om direkt. Detta är deras myspaceadress
http://www.myspace.com/thewhitestboyalive.

Nu är det helg kom jag på, inte ska man klaga då, eller?
Eller jo, dag som dag.
Natt som natt.
Tydligen.

a.

Kommentarer
Postat av: Antaris

Jag dricker alltid ett eller två glas mjölk innan jag går och lägger mig, och jag sover jättebra om nätterna.

Å andra sidan har jag en sten som skyddar mig från lejon och den fungerar också utmärkt.

2008-05-25 @ 20:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback