det är nu det börjar

idag, när jag satt på bussen mot popadelica, efter många om och men, män och kvinnor, tänkte jag som bob hund sjunger, att det är nu det börjahaaar. för det är det. jag vet det. jag insåg det just i den stunden, och jag vet att det är så himla sant. jag har inte mycket mer att säga, kanske än att lovet var fiiiint, och att jag såg soko på popadelica, henne borde varenda människa ta och kolla upp! typ på myspace eller nåt, en sån har ju alla nuförti'n. jag tänkte fylla i en såndär lista, som folk gör ibland. mina vänner amanda och amanda gjorde det, och i och med att mitt namn också är amanda kände jag att det var inte mer än min skyldighet att faktiskt haka på. kalla mig vek och blek och lite allt, men hujedamig vad trevligt det är att fylla i fyra en lördagsnatt.

namn: amanda
bor tillsammans med? linnea, erik, sara och louise i ett gammalt dagis. dagisbarnen heter vi. vi är söta.
husdjur? måste tänka.. nä. inte längre
när är du född? tredje januari 1991
klass? M1A
vilket år tar du studenten? 2010
något jobb? typ på GEE! almenäs, ni vet.
kramat någon idag? ja, flera stycken, några av de finaste jag känner till och med.
pussat någon idag? jaa! hurra
vad har du ätit idag? en frukost jag inte minns, tror det var något med marmelad. ris och korv och soya och timmos sallad. vegetarisk wok utan smak och lite fläskfilé mitt i natten.
dagens klädsel? en klänning jag hittade i min systers garderob, skor som snart är sönder
dagens smink? lycka
dagens sötnos? josefine!!!!! annars brukar folk inte vara så söta egentligen men okej
dagens roligaste? jag vet inte, kanske när torbjörn sprang runt vid stationen, annars popadelica antar jag.
hur många har du kysst? några stycken.
vem kramade du senast? amanda och amanda i bilen
har du pojk-/flickvän? nej. eh, ni vet
vad stod det i senaste sms:et du fick? Du kan få sova i min säng om du vill.

senaste...
personen du tänkte på? det var väl farfar
gången du spydde? minns inte, längesedan det
gången du grät? hos farmor, i onsdags
pizzan du åt? delade en med timofej, igår tror jag det var
gången du var i göteborg? i onsdags, pappa hämtade mig
gången du var i stockholm? på sportlovet, det var braaa
gången du var full? det var nog ett tag sedan det
personen som såg dig gråta? min rektor tror jag

vem...
vill du kyssa nu? T
ska du träffa imorgon? kusiner och deras barn och en massa andra släktingar
sjöng du senast för? sjöng väl med till ett band eller två på popadelica
hade du senast en msn konversation med? jonas/coral
spelade du senast tv-spel med? eric, i halmstad
vill du ta med på en romantisk resa nu? öööööh vet inte
vill du kasta en sten i huvudet på? alla som tror att man kan vara bättre än någon annan
förtjänar att dö? ingen vad jag vet
vill du sova bredvid inatt? T

vad...
gör dig glad? sms, de fina folket, det gåtfulla folket, katter, när det blåser massa utan att vara kallt, te, stjärnklart, markus krunegårds soloplatta 
gör dig ledsen? när en speciell person gapar på mig, det hände rätt nyss :(
vad vill du helst göra nu? sova, och så tror jag. utan att drömma något jobbigt
önskar du att du slapp göra? laga mat
vill du ha nu? te
önskar du dig i födelsedagspresent? det vet jag aldrig
längtar du till? siesta om det blir, annars kanske nästa helg eller nåt
ångrar du i ditt liv? att jag är så fruktansvärt naiv, på det dåliga sättet
är det bästa som har hänt dig? absolut ingen aning

det var det hela, som en säger.
puss.

Kommentarer
Postat av: Joakim Forsberg

Vad sägs som en blogg där humor blandas med nöje, musik, sport, nyheter och en smutta allvar?

Tycker du det låter intressant så bör du såsom många andra kika in hos min blogg du med :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback