does it matter?

"Det är ett idogt jobb att driva ungdomen ut ur sin kropp"
 
Ibland känner jag mig förbannat gammalmodig i jämförelse med mina jämnåriga, men jösses så rätt den där Markus har ändå. På tal om ungdom och sånt som ungdomar gör, till exempel lägger ut bilder på internet, förlåt att jag inte kollar era bilddagböcker jämt och ständigt. Eller näe, inte förlåt. Det är ju så himla tråkigt faktiskt. För frukost, det äter jag också, ritar ibland det gör jag också, umgås med mina vänner det gör jag också, känner si och så om allt mellan cirrusmoln och tulpanrabatter på en altan det gör jag också, åker på festival det gör jag också. (Emmaboda står på tur). Jag hade hellre läst om det tänkte jag där en sekund, men å andra sidan hade jag väl inte orkat läsa era bloggar heller om ni hade några sådana. Eller ni kanske har? Så egoistisk jag låter. Men äh, jag utgår alltid från att ingen läser här också ju. Så mycket roligare med verkligheten. Så alla som känner att det finns något kul att berätta får gärna höra av sig, jag - bangar inte en fika - som man säger. Och snart är besökstiden slut också kom jag på. Sen om det när ni som besöker mig eller om det är jag som besöker Borås är en annan fråga. Vi skulle exempelvis kunna diskutera den. Nu ska jag ta mitt sviktande förstånd och brända rygg till sängen för att sova. Sen imorgon ska jag tänka som i bob hundlåten "DET ÄR NU DET BÖRJAHAAAR". Attans att jag började skriva om saker och ting, det enda jag tänker på är ju egentligen det Markus sjunger. Därför påminner jag er om det igen.


ironi och kärlek
/ a.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback