Ett band utan namn diskuterar julklappar. Repar även litegranna.

"Nu har jag ju bloggat för idag" tänkte jag, men äh, jag gör det igen. Jag måste bara dela med mig av något väldigt roligt. tycker jag då, och några till. Idag serrni, repade jag med bandet, det som inte har något namn och följande samtal ägde rum;

F=Fredrik
A=Anders
P=Patrick

(själv lyssnade jag mest, och skrattade)

nöjd F - Alltså, idag köpte jag en julklapp till min mamma!
P+A - Jaha, vadå?
F - En megafon.
A - Hahaha, va? En... va?!
P - Har du köpt en megafon?
F - Ja? Alltså... ja?
A - Det måste vara den bästa julklappen jag hört om i år!
P - Haha, ja, nästan bästa någonsin! Men, kommer hon..
F - Ja alltså hon kommer ju använda den, det vet jag.
A - Ja, men då är det ju en jättebra julklapp

Vidare småsnack om julklappar och jul i allmänhet äger rum, P bjuder på glögg osv.

F - Men alltså, vad köper man till en.. någon som..
P - En MEGAFON!
A - Ja! Hahahah!!!
F - Höhö nä men.. ja. Förresten, NUUU vet jag den perfekta julklappen!!
allvarlig P - Jaså, jaha, vad är det för något då?
en återigen nöjd F - En köttätande växt!
A ser ganska konfunderad ut. P är stum även han.
allvarlig F -  Ja, men, alla skulle ju bli glada om de fick en, eller hur?
P + A tänker efter
P - Hah.. eeh, ja. Ja, det är en väldigt bra julklapp!
A - Hahaha, du är fan bra du Fredrik! Julklappsmästaren!

Vi börjar diskutera hur köttätande växter fungerar, F påstår att det finns i Sverige, som är ungefär som lav på träd och vi gissar lite kring hur de fångar sina byten, och skojar vidare om att mata en hemma med köttfärs.

A - Fast, hur ser de ut?
F - Ja, just denna från teknikmagasinet..
P+A och även jag - HAHAHAHAHHAHAHHHAHHAHA
F - den ser hut såhär (visar med kupade händer)
P+A och jag skrattar friskt vidare åt F
P - Helt fantastiskt, teknikmagasinet!
A - Hahaha, ja köttätande växter på teknikmagasinet?!
P och A småpratar lite i mun på varandra medans F fixar någon sladd
 tills lugn, allvarlig och informativ  vänder sig om F - Ja, sjutti spänn!
P+A och jag igen - HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAAAHAH


Sedan drack vi mer glögg och åt pepparkakor, hade även det effektivaste repet någonsin. Kanske berodde det på stämningen. Eller på att alla inte var där, vad vet jag? Det här är säkert inte det minsta roligt att läsa alls och i verkligheten kanske de flesta av er hade haft ganska tråkigt åt det också, men det hade då inte jag. Ni kanske även tycker att jag skriver ut för mycket onödiga repliker osv som förstör det roliga. Men det skyller jag på att jag tycker om att läsa och därmed även skriva exakta manus och jag är mycket för detaljer. Det beror också på att hela samtalet delvis var så roligt just för att det var så långt. Eller så var det för att jag var så fruktansvärt trött., för det är jag verkligen efter en veckas stenhårda repetitioner, och annat tråkigt. Men kul, det var det. Och jag börjar för fasiken meningar med både men och och om jag vill!

Kommentarer
Postat av: emil

Vilken lirare, den där Fredrik. För att inte tala om hans mamma.



Igår satt jag också och lyssnade på ett roligt samtal, utan att lägga mig i riktigt. Det handlade om ett butikbiträde som hade blivit kompis med en kille som var på mentalsjukhus. Orkar inte skriva, men roligt var det i alla fall. Jag berättar i sommar.

2008-12-23 @ 17:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback