S.O.S Familj

Ikväll tänkte jag ta del av nyheterna på ett vis jag sällan gör det, genom att se på tv. Sagt och gjort, men jag stannade även kvar i soffan någon timma efter och tittade på något inredningsprogram eftersom jag inte riktigt orkade göra något annat. Efter detta går reklamen igång och några klipp från programmet S.O.S familj rullar. Jag vet att de flesta program som går på tv nu för tiden handlar om att man får se in i andra människors vardagsliv, och det säljer ju tydligen så låt de larva sig tänker jag ibland, men det här måste ha nått sin topp nu. Någon slags expert säger allvarligt att Ja, Olivia (eller vad hon nu hette, vet inte, men femton år var hon i alla fall) är ju det stora porblemet verkligen... hon.. verkligen rör runt som en elvisp i familjen. En sliskig tvröst frågar "tonåringar, vad ska man ta sig till egentligen?" Sedan får man se när hon slänger igen en dörr, skriker sluuutaaa, och jag hatar dig, springandes och hon skymmer sitt ansikte. Att det ligger ett problem bakom råder det väl ingen tvekan om, och hon är med allra största sannolikhet också mycket medveten om det, men JUST DÄRFÖR SKA NI INTE SÄNDA DET I RIKSTÄCKANDE TELEVISION!!! Det är ju ett problem ni ska ta tag i, inte uppmärksamma. Det är antagligen inte ens ett problem som ligger hos henne, utan som okontrollerat växer i henne, inte minst av att ses som någon som bara ställer till och har problem med att uppföra sig. Även om det även hanslar om att hon kanske är ganska otrevlig och elak, jag vet inte, så är det otroligt fult gjort. I (inte bara) Svergige har det ju sedan hur många år som helst producerats fjantiga program helt utan innehåll som antingen går ut på att folk ska få bekräftelse eller få  rätt, som underhållning. Lite tävlingsprogram hit och dit med, men de är väl lite oskydligare. Det här dock, är inte bara löjligt, onödigt och ett desperat försök att tjäna pengar på ett extremt program. Det är äckligt!!! Det är rent ut sagt äcklande hur så kallade vuxna människor kan med att använda sin makt och idérikedom lägga pengar, tid och energi på att hänga ut andras eller för den delen sina egna barn som ett problem för andra människor, för att tjäna pengar. Om folk blandar in psykologer i sin familj lägger jag mig verkligen inte i, men det är extremt pinsamt inte bara detta, utan även att psykologerna eller vad de nu är, familjerådgivare eller något, går med på något som är så fruktansvärt förnedrande. I alla fall jag blir avskräckt, och tvekar på om jag skulle se den psykologen som seriös eller värd att ens få bära just titeln psykolog. Jag skulle kunna skriva tio gånger längre än det här egentligen, och jag önskar att jag satt på någon lap top och skrev detta som ett utkast till en spalt i någon dagstidning. Jag skulle nog inte ens skrivit annorlunda, jag skulle nog ändå geggat ihop det så här. Det ska inte behövas någon behärskad och välformulerad artikel för att få fram att det här kan vara det vidrigaste tvprogram som gjorts i detta land. Den som inte förstår det ändå, på egen hand, tycker jag borde ta sig en riktig jävla funderare kort sagt.

jag blir så förbannad


Kommentarer
Postat av: Emma

Såg också en snutt av det där programmet och håller med dig fullständigt: vidrigt är ordet! Lyssnade på Jonas Hassen Khemiri i veckan som berättade om när han blev ombedd att följa med som "kändis" till Malawi och göra en dokumentär om SOS barnbyar. Producenten ville filma en kvinna som skulle få svar på sitt HIV-test, alltså ett liv-eller död-besked. Det skulle ju bli "bra teve". Jonas vägrade dock, tackar för det. Önskar fler hade lite mer civilkurage. Önskar också verkligen att du fick skriva i en dagstidning, det behövs verkligen lite bra ord på det planet! Kram

2008-12-12 @ 08:49:12
Postat av: Darin

Du måste ha missat Idol?



Annars stämmer det att man var väldigt duktig på power point i femman. Jag minns att vi satt och gjorde filmer, eller små animeringar, av sådana där streckgubbar.

Som sagt har man inte använt programmet sedan dess.

2008-12-12 @ 21:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback