jingle hell

Jag borde väl inte blogga på självaste julafton kan man tänka, men det skiter jag i.
Jag har nämligen en till rolig, kanske mer lustig sak, att berätta.

Igår, kom jag hem någon gång efter midnatt. Ja, då kom jag ju hem idag kan man säga, men hur som helst var klockan mycket, och jag var otroligt trött efter dagens julstäd och liknande så jag gick och lade mig omedelbart. Sov gott och så. Idag när jag vaknade tänkte jag ta på mig samma kläder som jag hade igår kväll, alltså de jag tog av mig precis innan jag lade mig i sängen, och därför skulle ligga på antingen golvet, bredvid mig i sängen eller under den (och mig). Men icke. Golvet var tomt. Jag låg inte på eller bredvid dem. Kläderna var borta! Eftersom jag även som sagt städat mitt rum dagen innan var det lite otäckt, tomt och jag blev otroligt förvirrad. Jag letade i andra rum, och undrade var tusan jag gjort av mina plagg. Till slut ger jag upp, tänker att de kommer väl fram och bestämmer mig för att ta på mig något annat, så jag öppnar garderoben. Där, snyggt ihopvikta, ligger både strumpbyxorna, klänningen, tröjan och koftan jag hade på mig igår! Till och med sjalen hade jag slängt upp på garderobsdörren, det som är så jobbigt. Jag hade alltså varit så mån om att hålla rummet i ordning när jag kom hem att jag lagt in dem där, och jag kan tala om att för att vara mig, är det högst osannolikt att det händer. Jag blev nästan lite stolt.


Kommentarer
Postat av: antaris

(stuck in the chimney)

2008-12-24 @ 14:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback