Ännu en digitalt skapandelektion

Eftersom jag aldrig har något trevligt att komma med på min blogg tänkte jag fortsätta med att dela med mig av lustiga konversationer i mitt liv. Jag och Sara satt precis och skojade om både det ena och det andra, och det slutade med att vi pratade om valar och jag berättade om en klasskompis till mig som i åttan inte vågade bada i en insjö när klassen var på läger pga. sin rädsla för dessa djur, trots att hon visste att de knappt skulle få plats i den sjö vi skulle bada i.

Sara - Men, en gång när jag var i Varberg för ett par år sedan, så.. gick vi till stranden och där helt plöstligt låg en vitval och bara.. dog. Helt förstörd, jag fattade ingenting. Valra finns väl inte här liksom?
Jag - Va.. vadå en val, Sara, valar är ju jättestora?
Sara - Ja men.. ja det var jättekonstigt.
Jag - Säker på att det inte var en säl?
Sara - Det kanske var en säl!
Jag - Ja, det var det nog hahaha, där finns ju jättemycket sälar där.
Sara - Åh, jag som trodde jag sett en val. Jaja..

Några sekunder går.
Sara - Jag framställer mig alltid som mycket dummare än jag är!
Alex mumlar något elakt, vilket han gjort hela lektionen, Sara pratar för sig själv om bungy jumpingen som någon anordnar på kulturveckan på skolan i år. Jag söker på bilder av dykare och pratar också för mig själv.

Jag - Scuba diver.. scuba diversss...diver, diver..?
Sara - Är det DET det är på engelska? Jag har alltid undrat vad bungy jumping är på engelska!

Jag bryter ihop, Sebastian förklarar att scuba diver betyder snorkeldykare och Sara vill försvara sig igen. Det här var säkert 20 minuter sedan och jag har fortfarande ont i magen pga. att jag skrattade så mycket. Bestämde mig för att blogga istället för att arbeta med mina bilder eftersom jag inte kan koncentrera mig. Men nu har jag hittat riktigt bra bilder på dykare, så nu ska jag sätta igång. Hejdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback