kaffe

nu är det säkert (inte alls) någon som undrar varför jag så mesigt lade ner det här med kaffedrickandet. men jag har inte glömt bort kära vänner, det är en sak som är säker!

ett tag tänkte jag skriva att jag ger upp, att jag glömmer öva, att jag inte riktigt orkar engagera mig i det. men jag orkade inte ens skriva om att jag inte orkade engagera mig i det. lustigt nog skrev jag något annat, ganska meningslöst att engagera sig i också, och som inte gav ens mig någonting. hur som helst tänkte jag göra det nu. trevligt nog har det vänt en smula och den senaste veckan har jag druckit säkert tio koppar kaffe. det beror på att jag repar teater tre dagar i veckan i en gammal stor lokal som inte använts på jättemånga år och därför inte är underhållen med speciellt bra värme osv. dock har de övriga i detta av alla teatersällskap jag är iblandad i, allihop passerat 20 år (känns som att man kan dra alla över en kam på den punkten, alla utom min fasters man per) vilket allt som oftast innebär att så fort de kommer dit utbrister tre personer, ofta samtidigt "Alltså åååh kaffe nu alltså, det vore ju bra alltså" och därför har någon släpat dit en kaffebryggare, en skitstor påse kaffe och ett paket plastmuggar. till och med ett paket mjölk nu de senaste dagarna, det är så kallt så mjölken tar nog ingen skada. och gör den det, gör jag det, och då märker vi det imorgon. för idag drack jag en kopp till, med mjölk. två till och med. för jag måste. nästan. jag fryser så mycket när vi är där, vilket är flera timmar i sträck, och jag vill gärna vara lite igång när jag ska försöka mig på att vara fågelskrämma i tre timmar en onsdagseftermiddag. och ja jag vet att jag tänkte köra på svart kaffe, men det är så ohyggligt varmt och bränner i min mun. som ni hör är jag känslig mot/för (vad säger man?) temperaturer som inte är kring +22 ungefär. jag har även, nu när jag ändå kommit igång, slängt i mig ett par koppar de senaste gångerna jag varit på rockborgenmötena. utan mjölk dock, där hinner det alltid svalna lite innan jag får det. det är för att mattias fixar åt alla först och sedan alltid serverar det åt en, det tycker jag är snällt. antagligen för att han är en sådan person som druckit kaffe i minst tre år, inte klarar av att gå till skolan utan det på morgonen, aldrig skulle få för sig att kunna plugga utan en kopp kaffe som håller honom vaken och därför känner att det hör till var människas rättigheter att få kaffe, till nästan vad pris som helst. speciellt när man släpat sig hemifrån till något ställe för att träffa andra människor och försöka åstadkomma något. då verkar kaffe vara extra nödvändigt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det här var ju ett roligt inlägg. Det här känner jag för att kommentera.

Jag känner för att skriva att 22 grader är för lite. 29 tycker jag är lagom - det är 29 i Havanna nu. Tror jag.

Och sen äääär det ju himla fint med kaffe. Det är ju socialt om inte annat, och det är ju viktigt att umgås, har jag hört.

2008-12-11 @ 17:09:09
Postat av: antaris

kaffe ska drickas svart och en sockerbit i munnen :)

2008-12-11 @ 20:31:05
Postat av: camillalla

det var ett såpass långt inlägg att jag kom på saker att kommentera stup i kvarten. eller inte i kvarten för så sakta läser jag inte. men jag skulle iallafall säga, av det jag minns, att det är bra att värmen inte riktigt fungerar. (BRA FÖR MILJÖN) och jag tror att man säger "jag är känslig mot temperaturer". (jag googlade. det kom upp svar på både för & mot. men det kom upp fler kända sidor när man sökte på mot. äääh.... detta skall forskas vidare i)

Postat av: Eeeeeeeeeeeeeeeeeemil!!!! (ungefär så låter det, tror jag)

Alla älskar väl scenen i Emil i Lönneberga då herr Edwall sitter där vid köksbordet, med morgonkaffet och en sockerbit i munnen, och fastnar med foten i råttfällan.

JA, klart alla älskar den.

2008-12-11 @ 22:25:53
Postat av: amanda

Åh ja, jag älskar den. Mest för att jag varit med och spelat den på riktigt. Eller ja, jag var varken Anton, råttfällan, morgonkaffet eller något annat i just den scenen, men jag var med i pjäsen och det kan ju räcka

2008-12-11 @ 22:50:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback