UKM

I helgen var det UKM - Ung Kultur Möts. För en gångs skulle ställde jag upp, DOCK INTE med dansnumret eftersom alla tydligen kände för att hoppa av förra måndagen, men jag ställde väl ut några teckningar. I två dygn har jag avskärmats från omvärlden, trots att jag rört mig i samma miljöer och med nästan samma människor som brukar finnas där. Lite mer koncentrerat bara.

Lördag var en rolig, trevlig, fin, god, skön och inspirerande dag.
Söndag var en stressig, tråkig, otrevlig, ostrukturerad, ineffektiv och påfrestande dag.

och Kulturföreningen TÅGETs medlemmar visar än en gång upp sin oförmåga att kommunicera, arrangera, informera, strukturera och över huvud taget agera i produktionssammanhang. Jag har själv blandat in mig mer och mer i allt vad Tåget tar sig för sedan sju år tillbaka och jag säger verkligen inte att jag är något proffs på området, men att den här helgen slutade i knapp katastrof skulle vem som helst ha märkt. Jag begär inte att allt skall genomföras perfekt, men jag tycker det är oerhört fult att kräva ditt och datt av deltagare, eller som i mitt och Victorias (den andra tjejen som ställde ut) fall, helt och hållet lämna allt åt dem när man själv inte vet vad man sysslar med. Det enda jag är nöjd med angående helgen är mina egna insatser och människorna jag lärt känna lite bättre och/eller träffat för första gången. Nästa gång skall jag dock försöka låtsas att jag är lite mindre benägen att vara snäll, hjälpsam och ansvarstagande. Jag skall lägga mig på rygg på marken och skrika NEJ tills jag blir blå i ansiktet. Fast så där tänker jag ju varje gång. Om någon från till exempel Tåget eller annan UKM-arrangörsgruppmedlem läser det här så kan jag tala om att jag står fullt och färdigt för  vad jag tycker och har ni invändningar, kasta de gärna på mig, kommentera tills ni snärjt in er i ursäkter för all framtid, jag vet att ni är duktiga på det. Nu är batterit snart slut här, måste byta, hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback