slut på kurs

nu har jag haft min digitalt skapanderedovisning. och du var inte här mia, men sånt är livet. hur som helst är jag av med den här förbannade kursen nu, och om två veckor ska jag lägga mig på mage och kräkas ut den här terminen och allt den inneburit. de två veckorna som är kvar är väl också ganska packade med saker att göra, men det gör inget. det är småsaker, teaterbiennalen och dessutom är jag som sagt färdig med den mest ångestframkalllande kursen jag någonsin haft. det här sommarlovet har jag knappt något jobb heller, ovant. kanske bröjar jag träna och läsa istället. spela munspel och promenera. sånt jag alltid tänker att jag ska. nu ska jag. kanske skriver jag ett fenomenalt manus till projektarbetet, jag kom ju faktiskt igång riktigt ordentligt igår kväll helt plötsligt. utan att jag hade planerat att jobba med det. inspiration kallas det väl. förresten, mats som har digitalt skapande har ju nutida konst som vi esteter läser i trean också. varför har alla bytt ut den? sara, har du det? det är så trevligt att skriva direkt till sina läsare i bloggen. eventuella läsare. om någon mer vill ha en hälsning är det bara att hojta till, nu har jag 75 minuters lunch och svettiga skor. hejdå.

det här är boa constrictors "biografi" för övrigt:


· 1966: Beach Boys released Pet Sounds

· 1967: Nancy Sinatra recorded Sugar Town

· 1968: Simon and Garfunkel recorded "The Boxer" and by hitting the snare drum at the bottom of a lift shaft the reverbed sound just after "li, li, li" was created

· 1982: Fredrik's dad felt a little peckish for Fredrik's mom

· 1982: Olle is loosing a wrestlingmatch against the christmas tree at the age of one

· 1985: Patrick got his two first LP´s for his 10th birthday from his father. Iron Maiden "The Number of The Beast" and Kiss "Rock´n´Roll Over"

· 1986: Anders got his first mixtape for his 6th birthday from his cousin, including Pet Shop Boys, Europe and Belinda Carlisle among many others

· 1990: Fredrik started his first band called "EXX" with a friend. The band wrote one song but then split up after three days

· 1991: Fredrik got his first guitar from his grandmother Sonja

· 1992: Absolut Kurant was introduced on the market by the Swedish Systembolaget

· 1992: Amanda got struck by panic because of a walking toy cat she got for her first birthday, and broke its neck after only a few minutes
· 1993 - 1996: Amanda was dressed out as Pippi Longstocking both day and night.

· 1994: Olle is found in a restaurant somewhere in Italy sourounded by people from Romania watching Sweden defeat Romania in the quarterfinal in the Football World Cup

· 1994: Peter cried when Klas Ingesson was given the bronze medal in the Football World Cup

· 1995: Peter stopped after being quite successful at trading valuable hockey collector cards against faked autographs. He discovered then one year too late that Curt Cobain had committed suicide.

· 1996: Anders discovered Dinosaur Jr through "Where You Been" and "Without a Sound"

· 2004: The Magnetic Fields released their masterpiece "69 Lovesongs" including the song "Boa Constrictor"

· 2007: Amanda moved away from home and did spend all of her money on buying records instead of food

· 2008: Against all odds, Amanda achieved the highest grade in the course "Ballet A"

· 2008: The band Boa Constrictor was born in Borås, Sweden





(som vi ska skicka till cloudberry records i staterna, eftersom vi skall släppa en 3" split single med the cavalcade som är från england. vi har två låtar var på skivan och de lär väl säljas i ungefär en liten okänd skivbutik i florida. men det är tillfredsställande ändå)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback