dricker saft, studerar inte alls engelska som jag borde

Jag tänkte skriva något om Sex and The City men insåg att jag inte är tillräckligt insatt för att uttala mig om programmet så jag håller tyst. Kanske ska jag läsa engelska ändå. Fast istället kan jag ju skriva om programmet som precis startade på tv i rummet bredvid (ni som läst ett tag har nog fått klart för er att jag vet en hel del om dagens tv-program trots att jag knappt tittar på tv själv, detta beror på att resten av min familj sitter bänkad 7 av 7 kvällar i veckan, vare sig de uppskattar vad som visas eller inte). Programmet är "Semestersvenskar". Återigen måste barn vara med och ofrivilligt dela mid sig av sin vardag. Jag kan tänka mig att de tycker det är rätt skojigt med tv-kameror som far omkring på just deras hotell där i phuket eller var de nu kan tänkas vara, men jag tycker ändå det är rätt fult gjort när det handlar om att göra "bra tv" vilket oftast slutar med ganska patetiska situationer. Jag hör i bakgrunden om hur någon medelålderskvinna på knagglig engelska försöker pruta ner en klänning, hur hennes man ska beställa kyckling och vad deras gemensamma planer för eftermiddagen är, och hur de svenska reseledarna hjälper dem med detta. Så ändlöst ointressant. Jag föreställer mig att snart får man se bilder från när de vuxna människorna i programmet häller i sig alkohol de senare timmarna på dygnet och så vidare. Min slutsats lyder som så att det sista jag vill se på tv är andra människor på charterresa. Dessutom är det särskrivet, semester svenskar, i vinjetten. Pinsamt.


Kommentarer
Postat av: cmma

pinsam särskrivning och pinsamt program. jävla fittor som sköter vår television. ack & ve. och du din lille jävel var inte på radio- & tv-journalistiken


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback