dagbok

min syster tycker att blogg är som dagbok.
det man kan ju tycka, fast det hade ju blivit mycket tråkigare.
till exempel idag hade jag i så fall skrivit;

i morse blev jag utelåst och det var fruktansvärt jobbigt att vara utan frukost. på matten använde jag en bläckpenna, kändes ganska bra för första gången. jag råkade hamna på någon tjejs blogg, gissar att hon var i min ålder, men det är väl alla som bloggar. alla hennes rubriker var låttitlar från håkan hellström. jag fick extra lång lunchrast och gick hem och duschade. när jag ska motivera varför kommer jag bara fram till att det var för att jag var så sur, vilket i sin tur antagligen berodde på att jag inte fått frukost och att jag och pappa missförstod varandra i telefon. något mer speciellt har inte hänt idag. mats är som vanligt borta från digitalt skapandelektionen i "tio"minuter och jag kan som vanligt göra vad jag vill. han har varit borta i kanske 7 minuter nu, så han kommer väl om en kvart.

Kommentarer
Postat av: Emil

Himla lustig människa som inte insett storheten i bläckpennan.

2008-11-07 @ 17:01:34
Postat av: amanda.

nu ska jag förklara för dig emil, bläckpennor är något jag tycker om ganska mycket, men de, eller jag kanske ska säga jag, har mina stunder. jag använder de bara till att skriva saker som är viktiga för mig (inte matte då alltså) och när jag så att säga kladdar som man gör när man pratar i telefon. jag gör det i alla fall. jag blir alltid så nervös när jag använder bläckpenna på mattelektioner eftersom jag alltid måste sudda en himla massa. men igår, då gick det så fint. men det vet man ju aldrig i förväg att det ska så jag lär aldrig våga använda bläckpenna på matten igen ändå. vilken lång onödig beskrivning va, men jag är nöjd.

2008-11-08 @ 11:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback