jag är en vampyr

det finns några saker som får mig att vilja lägga mig i en vattenpöl och gråta. hulka, snörvla och kvida sådär ångestfyllt som man faktiskt nästan bara gör om man är under 7 år. vrida och vända på sig i frustration. bland annat det faktum att jag ska upp runt femtiden imorgon bitti. sådant kan dra ner mitt psyke något fruktansvärt, även om jag vet att jag klarat det förut och kommer överleva även denna gång, och att det är för något gott. men morgontid är inte min tid helt enkelt. detta kompenseras dock upp med att jag är mycket glad över några saker;

det är natt. det är alltid fint med natt
det tycker alla vampyrer, och katter. jag är nog mer katt än vampyr kanske)
jag har äntligen tagit mig i både krage och öra, och fått upp lite arvikaaffischer här i lund
mitt ganska oförberedda engelskatal om pantomimteater gick rätt bra ändå
jag har typ tvättat alla kläder jag äger, det var på tiden så jag slipper gå naken
på en tallrik framför mig finns min alldeles egna fantastiska ägglikörglass
jag har varit snäll och bränt en skiva åt josefine med streetdanslåtar på
jag har varit oglömsk och bränt en blandplatta till peter, med riktig indienördtouch
markus krundegård förgyller min redan gyllene tillvaro
imorgon kommer jag till borås, där det ena kalaset kommer avlösa det andra i princip
jag pratade precis med en gladglad timofej i telefon, som gjorde mig gladglad också
snart ska jag göra te, och jag kan välja på fyra jättegoda sorter som jag köpt
förut idag åt jag chips med kaj och de var, tro det eller ej, riktigt smarriga


slutsatsen jag kan dra efter denna lista är att de saker som gör mig på bästast humör är fina människor, fin musik, och finfina saker att stoppa i munnen.
sååå otippat, va.

som final på det hela bjuder jag på två fina pojkar, från en fin högstadietid!
image37


Kommentarer
Postat av: Jenny

weeii du kommer till pinnochiostaden! ses väl antagligen på linneas finfina kalas imorgon :D fin bild förresten, blev lite glad av den hihi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback