tranbär

Listan på tranbärsdrycker kommer här.

1. Någon dansk variant
som jag inte alls minns namnet på och som finns nästan bara i affären Systrarna Grene. Inte så lätt att få tag i med andra ord, men som sagt, god. Inte så farligt dyr som man skulle kunna tro.
2. Örnäs Herrgård
Kanske inte heller enklast att få tag i, kan hända att det är något skånskt som bara finns här nere, men den säljs för ett rätt okej pris i 1,5 liters förpackningar. Praktiskt för den som inte har tid att ägna sig åt nöjen som att handla jämt och städigt.
3. Brämhults
Innehåller även äpple och något mer vad det nu var. Brämhults juicer brukar ju verkligen vara smarriga, men det här var väl.. varken gott eller äckligt. Dyr, men det är ju allt från Brämhults lilla fabrik (ja, den är jätteliten, och gul). Fast det är det ju värt å andra sidan.
4. Finnerödja
Säljs mycket billigt i koncentrat, väldigt tevligt. Detta märke har även kostat på sig en KRAV-märkning. Dessa två egenskaper skulle kunna fått Finneröjdjas tranbärsdryck att placera sig högre på listan, om det inte varit så att det faktiskt bara handlar om smaken nu.
5. Kiviks
Nästan så ogott det kan bli när det gäller tranbärsdryck faktiskt. Jag förträngde priset lika snabbt som smaken.

Anledningen till att det bara blev fem märken på listan idag beror på att jag brukat denna egendomliga dryck så pass länge att jag inte längre minns alla olika sorter jag testat. Nästa kanske blir Jokk, flera personer har redan frågat om den är så god som reklamen säger. Vilken reklam undrar jag, sen kommer jag på att just det, den som går på tv måste de mena. När ni ändå läst hela vägen hit kan jag passa på att rekommendera bandet Doktor Kosmos, om ni inte redan bekantat er med deras musik. Att de var bra visste jag, men den här veckan (och kanske lite konserterna på arvikafestivalen och i emmaboda) har fått mig att så att säga falla pladask.

Kommentarer
Postat av: Jenny

tranbärsjuice är grejen! mycket bättre att dricka tranbärsjuice istället för att ta massor medicin mot ja du vet haha! Doktor kosmos är bra grejer det med, speciellt på Emmaboda :)

2008-08-25 @ 21:05:51
Postat av: Emil

Skåning som du är, kan jag annars rekomendera dig att åka till Carl von Linnés källa i Råå för att släcka törsten.

2008-08-26 @ 18:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback