junajted stejts änd oan of ther krejsi ajdeas

Igår läste jag en notis om det, och blev redan då väldigt upprörd. Fast jag kände att det finns inte så mycket att skriva om det. Men dag är det på en annan tidnings löp, och jag blir så ursäkta, jävla förbannad faktiskt.  "Åttaåringar vaxar bikinilinjen" lyder rubrikerna och givetvis är detta något påhitt från amerikat. Tydligen ger skönhetssalongerna på andra sidan det stora vattnet rabatt till barn i ja, åttaårsåldern. Varför jag blir arg är väl inget jag orkar förklara riktigt, det känns så givet. Jag skulle bara sitta och kasta ur mig en massa svordomar tror jag. Otrevligt.

För övrigt är det väl inte speciellt skönt alls att avlägsna hårväxt med vax på det där viset? Om det nu skulle kännas nödvändigt, sen när behövde åttaåringar tänka på sådant? Känner de sig fräschare efter en sådan vaxning, eller gör det bara ont? Hur tänker de som driver skönhetssalongerna, det där kan ju inte vara bra för så ung hud?
Går barnens föräldrar på amfetamin?
Är alla amerikaner hjärntvättade?
Kanske är det ett försenat aprilskämt från TT eller APs sida?
Eller bara påhittat för att pressen ska tjäna pengar?
Drömmer jag?!


Men från Peking hörs det inget.
Eller jo, det gör det ju faktiskt.
Fast jag tittar inte på tv.
Hejdå.

Kommentarer
Postat av: Emil

Nu var det ju ett tag sedan jag var en amerikansk flicka på åtta år, men vad jag kommer ihåg så var inte någon hårborttagningsmetod över huvud taget särkilt aktuell.

Men man måste lära sig att ta kvällspressen med en nypa av sådant man vanligtvis lägger på pastan - salt.

2008-08-24 @ 00:51:46
Postat av: johanna

ja alltså, hallå HAR ens åttaåringar något att vaxa bort? jag vet inte hur det är där borta på andra sidan havet men det hade nog inte jag minsann när jag var åtta iallfall. jaja, sjukt i vilket fall som helst

Postat av: Klara

jag håller med! och vad tusan har en åttaåring att vaxa? små fjun? så sjuktsjuktsjukt.

2008-08-25 @ 21:24:10
URL: http://klarara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback